Bu ortaklık, teknoloji ve otomotiv sektörlerindeki inovasyonları bir araya getirerek, sürücülere sadece yüksek performans sunmakla kalmayıp, aynı zamanda benzersiz bir lüks deneyimi de vaat ediyor. Huawei’nin bu hamlesi, elektrikli araçların geleceğine yönelik büyük bir adım olarak değerlendiriliyor ve sektördeki rekabeti yeni bir boyuta taşıyor!
Huawei ve BAIC‘in ortak girişimiyle geliştirilen yeni lüks elektrikli araç, teknoloji ve otomotiv dünyasında büyük bir heyecan yaratıyor. Nisan ayında Pekin otomobil fuarında tanıtılması planlanan bu zarif yönetici sedanı, Çin’in premium elektrikli araç sahnesinde bir devrim yapmayı amaçlıyor. İki yılda bir düzenlenen bu etkinlik, 2022’de COVID-19 pandemisi nedeniyle iptal edildikten sonra, hoş bir geri dönüş yapacak.
BAIC, zengin bir otomotiv mirasına sahipken, Huawei‘nin bağlantı, akıllı özellikler, son teknoloji yazılım ve şimdi tam EV güç aktarma organı çözümleri konusundaki teknolojik uzmanlığı, EV deneyimini yükseltme sözü veriyor. Her ne kadar her üretici yeni bir ürün piyasaya sürdüğünde bu tür abartılı ifadeler kullansa da.
Huawei sınırları aşıyor; lüks elektrikli otomobil geliyor
Yeni markanın “Xiangjie” olarak adlandırılacağı söylentileri dolaşıyor – Xiang, keyfini çıkarmak veya tatmin olmak anlamına gelirken, Jie genellikle bir krallık veya lüksü ifade eder. İki kelimenin kombinasyonu “Yeni Dünyanın Keyfini Çıkarın” veya “Lüksün Keyfini Çıkarın” anlamına gelebilir.
Merakla beklenen ilk model, geçici olarak Jie Pai (aynı zamanda X4 olarak da bilinir) adıyla anılan, premium pazarı hedefleyen bir yönetici sedanı olacak. Fiyatının RMB 300.000 ile RMB 500.000 (yaklaşık €38.900 ile €64.810) arasında olacağı söylenen bu dikkat çekici EV, kurulu lüks markalara meydan okumak için tasarlandı. İlk raporlar, geniş bir iç mekan ve geleceğe yönelik tasarımın yanı sıra Huawei teknolojisiyle güçlendirilmiş bir dizi akıllı özelliği işaret ediyor.
BAIC Grubu’nun EV kolu olan BAIC BluePark, Xiangjie markasının sadece Çin sınırları içinde kalmayacağını açıkladı. Şirket, 2024 yılına kadar Avrupa ve Asya’da bir dağıtım ve servis ağı kurma hedefiyle kapsamlı planlar yapıyor – bu da küresel hedeflere sahip olduklarının güçlü bir göstergesi. Yeni marka kıyılarımıza ulaştığında, büyük ihtimalle STELATO olarak adlandırılacak.
Ortaklığın cesur üretim hedefleri de endüstri ilgisini daha da artırdı. Yıllık 300.000 araçlık tahmini bir üretim kapasitesi ve ilk model için aylık 10.000 birimlik bir satış hedefiyle, bu girişim, vaatlerini yerine getirebilirse premium EV manzarasını yeniden şekillendirmeye potansiyeli var.
İlginç bir şekilde, Huawei‘nin katılımı, sadece son teknoloji bileşenleri sağlamakla sınırlı değil. Şirketin “Zhixuan” ortaklık modeli, onu geliştirme sürecine derinden dahil ediyor ve BAIC ile el ele çalışmasını sağlıyor. Bu iş birliği seviyesi geçmişte başarılı oldu, Huawei Inside çözümleriyle popüler olan Arcfox α-S modeli bunun kanıtı. Yeni marka ile, bu teknolojik entegrasyonun daha da büyük yüksekliklere ulaşmasını bekleyebiliriz.